Saturday 15 November 2014

In trend: Să facem o Denunţare!

Dacă şi voi aveţi un cont de Facebook pe care îl vizitaţi plictisiţi la muncă ca şi mine atunci sunt sigur că aţi observat recent invazia asta de mesaje electorale şi provocări pe toţi pereţii prietenilor voştri. Ba te provoacă unu să pui poze cu desene animate sau să ţi torni gheaţă în cap. Ba te mai invită vreunul să te duci la miting pentru candidatul cutărică etc.
Şi eu m-am lăsat atras în această capcană a Facebook ului şi motivat de pasiunea prietenilor de pe mai sus numitul site am început să mă gândesc acerb la soarta României şi la ce e de făcut. Căci deşi membru al diasporei încă mă gândesc la patria mumă cu drag după cum sunt sigur vă gândiţi şi voi. E greu totuşi să găseşti o soluţie după atâţia ani de guvernare tiranică a unor partide. Căci drept vă spun au condus ăştia ţara ca un adolescent fiţos jucându-se cu portofelul părinţilor. Deci ce e de făcut? Să mergem la vot să schimbăm un ticălos cu un altul? O fi şi asta o soluţie, nu zic nu dar trebuie să mai aşteptăm ceva ani să vedem rezultate. Deci ce e de făcut? Asta dragilor a fost întrebarea ce mi-a stat pe creieri de când au început ăştia campania. Asta până ieri, când lovit de o puternică constipaţie m-am aşezat pe tron.
Adevărat grăiesc când vă declar că nu e loc mai potrivit să te gândeşti la politică şi politicieni decât buda. Vă spun cu mâna pe inimă că e ceva mistic despre ovalul ăsta de porţelan care îţi pune în mişcare sucurile, pe alea intestinale dar mai important pe cele creative. Şi uite aşa în timp ce expulzam răul şi inspiram binele am combinat în mintea mea politicul cu trendul provocărilor de pe Facebook după cum urmează.
Data viitoare când când o să vă aflaţi pe holul unui spital şi o asistentă o să vă şoptească imperativ să lăsaţi "ceva" şi pentru doamna doctor. Când în clasă, doamna profesoară o să ţi zică că ar trebui să îi cumperi cartea căci o să te "ajute" la notă. Când o funcţionară sclifosită îţi explică cum puţină "atenţie" pune aparatul birocratic în mişcare. Când tovarăşul miliţian lungeşte vorba că tu "boul" să realizezi prin ce drame materiale trece el.
Atunci dragilor vă provoc să ţipaţi. Să ţipaţi ca din gură de şarpe următoarele: 'Haoleeeeeu! Nenorocita asta mă omoară. Săriţi lume că ticăloasa îmi cere şpagă.' Dacă în acele momente puteţi să şi arătaţi cu degeţelul persoana în cauză cu atât mai bine şi continuaţi pe ritmul ăsta:' Oameni buni săriţi! Hahalera asta vrea să i-a mâncarea de la gura copiilor mei. Lumeeee! Nenorocita (puteţi să adăugaţi şi numele persoanei în cauză) cere şpagă să mă trateze.' Trebuie să menţineţi tonul până ce o mulţime alarmată se adună în jurul vostru sau persoana în cauză fuge ruşinată de la locul faptei. Pentru un efect sporit vă îndemn să urmăriţi showuri ca vacanţa mare şi să copiaţi de acolo mimica necesară dramatizării.
Ţin să vă atenţionez totuşi că această tactică este viabilă numai când alţi oameni sunt în jurul dumneavoastră. Cu cât mai mulţi cu atâta efectul este mai mare.Şi să nu vă fie ruşine să vă tăvăliţi un pic pe podeaua sau să vărsaţi câteva lacrimi. Orice e permis atâta timp cât cel în cauză se simte admonestat public pentru faptul că v-a cerut şpagă. Repetaţi ori de câte ori este necesar. Dacă persoana care v-a cerut şpagă este ascunsă într-un birou atunci este indicat ca la ieşirea din biroul matracucii, în faţa celor ce aşteaptă spăşiţi să intre, să cădeţi dramatic în genuchi şi să ţipaţi replicile mai sus menţionate. Dacă bateţi cu pumnii sau zgâriaţi cu unghiile uşa biroului cu atât mai bine.
Vă asigur dragi cititori că dacă 10% din populaţia României o să facă acest lucru scăpăm de fenomenul şpăgii în câteva luni. Dacă vă permite smart phone-ul să şi înregistraţi convorbirile cu cei în cauză când vă cer şpagă şi să punem şi pe youtube cu atât mai bine. Fac apel pe această cale să sharuiti mesajul acesta şi pe Facebook sau alte reţele sociale să vadă tot românul şi împreună să salvăm România. Nu vă uitaţi dragi cititori la faptul că această idee mi-a venit când eram pe budă, nu uitaţi că diamantele se găsesc în pământ. Şi dacă tot o să facem "o denunţare!" (aşa voi numii campania) eu zic să facem şi "o modestie" pe lângă că nu strică.


No comments: