Sunday 29 June 2014

It's alive!!!

It's alive! Blog-ul, căci la el mă refer. Eu sunt bine sănătos, am fost doar foarte ocupat în aceste săptămâni. M-am mutat în sfârşit în noul apartament iar acum mă pregătesc şi de o vacanţă în România la nunta frăţiorului meu cu o domnişoară excepţională. Toate bune şi frumoase pentru mine şi Laurie numai blog-ul săracul a avut de suferit săptămâni de neglijenţă din partea mea. Şi dacă am avut totuşi o scuză că am fost foarte ocupat cu munca şi mutatul ca să îi acord atenţia necesară trebuie să recunosc spre marea mea ruşine că şi lenea a bătut un cui în coşciugul mai sus numitului Blog. Până la urmă dacă am avut destul timp să mă uit la "I, Frankenstein!" aveam destul timp să scriu şi pe blog. Mai ales că am atâtea a vă povesti.
Pentru cei ce aţi citit peripeţiile acelui cuplu în magazinul cu mobilă am o dezvăluire "şocantă" pentru voi, Domnul sunt chiar eu iar Doamna este mândra mea mică cu ochii verzi. Iar peripeţiile povestite sunt de fapt o dramatizare a cea ce s-a întâmplat în magazinul cu mobilă Furnishin'n Style. Zic dramatizare pentru că lucrurile nu s-au întâmplat chiar cum am povestit. Evenimentele majore chiar s-au întâmplat dar am dramatizat un pic ca să fac povestea un pic comică şi ca să arăt în detaliu tehnicile vânzătorilor canadieni. Şi poate să dezvălui cea mai importantă lecţie pe care Canada m-a învăţat până acuma. În viaţă trebuie să negociezi pentru orice. Deşi încă am impresia că m-am ţepuit cumva, am reuşit totuşi să salvez vreo 150 dolari pentru că am negociat la al doilea magazin. Şi motivul pentru care eram furios cu mine însumi e că am realizat la final că puteam să obţin mai mult şi de la primul magazin când patronul se arăta deja dispus să mai taie din taxe. Şi cum orice şansă pierdută se răzbună haideţi să vă povestesc ce s-a întâmplat după ce am cumpărat mobila.
Stabilisem cu vânzătorul şi patronul ca să vin să mi ridic mobilă pentru că era 90 de dolari livrarea la domiciliu (deşi le celălalt magazin livrarea era gratuită). Când m-am mutat am închiriat o dubă şi aveam şi un prieten care să mă ajute cu mobilă aşa că de ce să le dau 90 de CAD? Când sun la magazin, surpriză, mobila nu era gata. Surpriză pentru că cineva mă sunase de la ei cu o zi înainte să mi o aducă acasă. Eu i-am zis atunci că aranjamentul era să o lase la magazin şi să vin eu să o ridic ca să nu plătesc livrarea. Supărat acum că trebuie să plătesc 90 de dolari ca să mi i-au mobila mă cert cu toţi angajaţi firmei. Până la urmă managerul îmi zice că taie 50 de dolari din costul de livrare aşa ca să fie el băiat bun. Cică bagă el din buzunarul propriu, minciună pe faţă şi nu altceva. I-am şi zis asta. Şi eu lucrez în vânzări, am aprobare să mă duc de la T1 până la T4 dacă e un client bun, dacă e comanda mare sau dacă am greşit noi cu ceva. Taxele noastre de livrare dispar în secunda unu dacă am greşit noi cu ceva. Lucru perfect normal, demonstrezi clientului că ţi asumi responsabilitatea pentru greşeala făcută.
Până la urmă, obosit, accept taxa de 40 de dolari şi stabilesc o dată de livrare. Ca să fac o paranteză celălalt magazin "Midha's furniture shop" mi-a adus marfa la timp în condiţie impecabilă. Miercuri când să-mi primesc bunurile, îmi i-au o zi liberă de la servici (100 CAD) aveam de gând să mi primesc marfa şi să dau o fugă şi până la consulat ca să mi ridic noul paşaport. Ghinion pe toate fronturile, paşaportul nu sosise încă deci vreo 4 ore pierdute prin TTC aiurea. Nu-i nimic, îmi zic, vine măcar mobila nu am pierdut o zi de muncă degeaba. Se face 4 seara, mobila încă nu a ajuns, se face 6 seara deja îmi creştea tensiunea. Se face 8 seara deja îi sun pe ăştia în prostie. Când în sfârşit dau de un funcţionar ce credeţi că face dânsul? Că îmi rezolvă problema? Nope, dânsul îmi dă mie numărul de telefon al şoferului ca să-l sun eu pe şofer şi să îmi rezolv problema singur. Sun şoferul, ăsta e cu "mii de scuze şefu!" că o fi şi o păţi, a murit căprioara a înviat căpriorul. Bine, hai să o lăsăm pe mâine la ora 6 după muncă. A doua zi sun şoferul exact când am ajuns acasă. Totul e în regulă? Da Da şefu! Am doar 2 comenzi şi sunt la tine. Se face 6 nimic, se face 7, îl sun, e cică pe drum. Mă duc vorbesc cu managerul clădiri să îmi rezerv liftul. Se face opt îl sun, probleme e încă la depozit. Îi sun managerul, ţip că îi bag toată naţia şi toţi strămoşi în toate cele. Mă sună şoferul vine la 9 seara. La 9 seara ciu ciu liftul de serviciu. Vin băieţi cu mobila, canapeaua mea îmbrăcată în celofan cu colţurile expuse este târâtă pe podea. Canapeaua este un pic zgâriată, masa de cafea este uitată la ei în depozit şi îmi lipsesc picioarele de la canapea.
Sun a doua zi la magazin, îmi bag îmi scot. Degeaba! Vă aducem vineri la 2 restul, îmi zice o tanti. Nu vineri la 2 că muncesc tanti, adu marfa vineri la 6 după munca mea. Vai dar nu se poate deranjul prea mare pentru firmă. Sâmbătă e mai bine. Fie! Sâmbătă primesc un telefon de la magazin, vine un vânzător să mi aducă marfa. Pentru că vânzătorul săracul e singurel trebuie să-l ajut să mi care masa pentru care am plătit livrarea. Îl aduc pe nene în casa şi îi arăt şi canapeaua zgâriată. Tăcere!!! Colac peste pupăză unul din picioarele pe care vânzătorul mi le-a adus cade din canapea nu se înşurubează. Numai zic când m-am dus să plătesc marfa îi dau bani lu un nene bărbos, începe nenea să numere bani, dă să scrie o chitanţă când sună telefonul. Cea urmat e demn de birocraţia românească. Lasă omul chitanţa mea şi răspunde la telefon. Să îi ard una după ceafă şi nu altceva. Îi şi zic: nene nu mă vezi în faţa ta? Mă ignoră al nostru, vorbeşte la telefon. Mă uit în jur exasperat, deja fierbeam la foc mic. Termină al nostru conversaţia telefonică, se apucă din nou să-mi scrie chitanţa când din nou sună telefonul. Din nou răspunde şi mă lasă pe mine să aştept. Aşa că îmi întinând mâna şi mi i-au bani înapoi şi dau să plec. Imediat se închide telefonul şi se scrie chitanţa.
Am scris deja email la protecţia consumatorului Ontario şi la biroul BBB asta ca să nu zic că le am lăsat nişte reviews de toată frumuseţea peste tot unde i-am găsit pe net. Better business bureau o să îi contacteze în numele meu şi o să le ceară despăgubiri, ei nu sunt o agenţie guvernamentală ca protecţia consumatorului. Dar protecţia consumatorului, ca să promoveze medierea, aşteaptă ca tu să contactezi firma şi după N zile dacă nu îţi răspund intră ei în joc. Aşa că am trimis la BBB tot ce aveam de spus să contacteze ei firma în numele meu şi dacă nu răspund în mod satisfăcător mă duc la protecţia consumatorului.
Dacă aveţi impresia că asta e singura problemă care am avut-o recent cu serviciile în Canada vă înşelaţi. Dau să cumpăr bilete de avion, găsisem două bilete bunicele cu timp de escală scurt pentru România, cam scumpe da asta e. Sun la bancă şi vorbesc cu o tanti, îmi bag 3000 CAD pe cartea de credit ca să am să plătesc biletele. Tanti bagă notă în sistem că eu îmi cumpăr bilete de avion de la Luftansa să îmi aprobe ăştia achiziţia. Ei bine achiziţia mea nu a fost aprobată, biletele nu au fost cumpărate. Am observat târziu căci mă luptam zi de zi cu cutii pline ca să termin cu mutatul aşa că rezervările mele au fost anulate şi biletele pierdute. Ştiaţi că la RBC îţi dau 300 dolari dacă îţi muţi conturile la ei? Îi zic lu tanti de la TD. We are verry sorry and bla bla. Şi mie îmi e sorry că acu trebuie să mă duc în Montreal şi după în Frankfurt ca să ajung într-un final în Bucharest domniţă! La întoarcere trebuie să mă duc în fcking Istanbul şi să aştept şi pe acolo câteva ore. Nu ştiu dacă am contract cu ăştia sau nu când mi-am făcut contul da dacă pot să închid lejer mă duc la RBC că ăştia ori îmi dau 300 de CAD ori o tabletă.
După ce m-am mutat prima prioritate a fost să mi pun net şi telefon, am luat net de la o firmă mai shady aşa, CIK telecom că erau ieftini doar 60 de dolari şi îmi promiteau 25 de mb download internet nelimitat şi telefon. Îmi pică netu din 3 în 3 secunde, 25 de mb aveam doar în visele mele umede şi telefonul nu mergea. Aşa că am anulat contractul, le-am trimis căcatul de modem înapoi şi mi-am pus Bell, pentru care plătesc 130 de CAD lunar 25 de mb viteză, net nelimitat, telefon şi cablu de bază.
După cum observaţi vocabularul meu s-a înăsprit un picuţ, asta pentru că şi acu am un pic tensiunea ridicată numai când îmi amintesc calvarul prin care am trecut cu toţi incompetenţii ăştia. în doar câteva săptămâni. Singura surpriză plăcută mi-am făcut-o singurel cu mânuţa mea, deşi sună un pic porno nu e cea ce credeţi. E realizarea că în mijlocul întregului haos prin care am trecut am descoperit în mine însumi nişte calităţi pe care nu le aş fi ghicit înainte. Tot timpul îmi zicea taică-miu că am 2 mâini stângi şi că nu sunt îndemânatic. Da de când m-am mutat am asamblat o tonă de mobilă (şi fără instrucţiuni că am primit şi nişte donaţii) am dat găuri prin pereţi, mi-am instalat draperii, am muncit ca un măgar de povară şi acum mă uit în jur şi îmi place cea ce văd. Da am o canapea căreia îi cade piciorul şi da mai am multe de făcut, dar am timp şi voinţa să le duc pe toate la capăt. Numai zic că mi-am luat 2 costume ieri de la Moores şi că arătam fabulos în ele. Da! Mai trebuie să dau jos din burtă dar asta e o bătălie pentru altă dată căci nu pot să mă duc în România şi să fiu la dietă nu-i aşa? Sau poate dietă de sarmale?















1 comment:

Dave Ross said...

Congrats, your new place looks amazing!!!

The striped side chair looks exactly like our old one -- did Suzanne give it to you, or did you buy it?

I love the leafy green views from your balcony too! Can't wait to see the place in person!

Have fun in Romania .. feel free to drop by Dublin on the way home! :D