Thursday 5 September 2013

Români în Canada

    Unul dintre sfaturile bune pe care le am primit de la consilieri TESOC a fost să i-au legătura cu compatrioţii mei din Canada. Un sfat pe care l-am urmat bucuros. Mai ales că uni români sunt de obicei autorii unor povestiri de viaţă interesante. Un popor inteligent, carismatic, extrem de adaptabil şi cu oameni care pot să fie total diferiţi şi totuşi să împărtăşească atât de multe valori şi defecte. Fiind o persoană obiectivă ştiu că românii au foarte multe defecte cât şi calităţi. Dacă uni români sunt primitori şi deschişi în acelaşi timp pot să te judece fără să te cunoască si deşi uni români sunt o plăcere de ai avea în jur, tot aceiaşi români pot să fie răutăcioşi fără nici un motiv aparent.
     Din fericire aici în Canada am avut câteva experienţe pozitive care m-au făcut mândru că fac parte din acest popor. În eforturile mele de a intra în contact cu comunitatea română din Canada am dat peste un forum "http://www.romaniincanada.org/" unde am întâlnit nişte români extraordinari. Care deşi nu mă cunoşteau au făcut eforturi mari ca să mă ajute. Mi-au oferit sfaturi valoroase, încurajări, şansa de a vorbi româneşte într-o ţară străină şi nu numai.
     Frustrat de tentativele mele eşuate în a găsi un loc de muncă în Canada, am cerut sfatul românilor de pe acest forum. Şi deşi ei mi-au dat vestea proastă că tentativele mele erau sortite eşecului din cauza mea şi a CV-ului meu. Tot ei mă îndruma pe calea cea bună. Şi deşi m-au făcut să mă simt ca un idiot că după două luni încă nu am un "resume" decent. Tot ei m-au întins o mână de ajutor în a mă îndrepta. Am ajuns la concluzia că în viaţă trebuie să primeşti de la oameni şi şuturi în fund şi mâini întinse dacă vrei să avansezi. Şi pot să zic că acest forum mi-a oferit exact de ce aveam nevoie.
      Mă mişcat foarte mult eforturile acestora de a mă dăscăli şi a mă ajuta în obţinerea unui loc de muncă în Canada. Mai ales că uni români pe lângă sfaturile date s-au decis să mă contacteze prin telefon şi email. Să-mi revizuiască CV-ul, să mă pună în contact cu câteva firme ce ar putea să angajeze şi chiar să mi servească ca şi reference. Un lucru admirabil mai ales că presupune a minţi şi a garanta unui Human Resource Manager că o persoană pe care nu o cunoşti poate să facă o treabă pe care tu nu eşti sigur că poate să o facă.
     Profesionişti, inteligenţi, glumeţi, primitori sunt doar câteva din cuvintele pe care le aş putea folosi ca să descriu comunitatea românilor din Canada. Iar sfatul cel mai bun pe care aş putea să-l dau unui român care vrea să imigreze în Canada este să şi facă un cont pe "http://www.romaniincanada.org/".
     Între timp eu o să le urmez sfaturile şi o să mă dedic procesului enervant de a scrie şi mai multe "resumes" şi "cover letters", de a aplică la şi mai multe joburi în speranţa că în curând să pot zice că mi am găsit un loc de muncă.

No comments: