Saturday 12 October 2013

Primul office work in Canada

     Deşi nu am dat prea multe detalii, până acum am avut un job temporar în construcţii muncind pentru Anton. Un meseriaş de origine bulgară venit de foarte mulţi ani în Canada, care la bază a fost inginer. Responsabilităţile mele în construcţii find destul de variate. Şi deşi până acum nu m-am considerat niciodată aparţinând categoriei meseriaşilor de când lucrez pentru Anton pot să declar că am devenit mai îndemânatec şi că până acum mi-am îndeplinit sarcinile cu brio. Motiv pentru care Anton mă tot cheamă la diferitele lucrări pe care le are. Şi chiar dacă acesta a fost doar un job temporar mi-a fost totuşi de mare folos prin faptul că mi-a dat un motiv să ies din casă, să câştig nişte bani în Canada şi desigur să nu fiu un bărbat întreţinut, fapt care mi-ar fi deranjat mândria masculină.
     Din fericire faptul că acest job a fost unul part time mi-a dat oferit timpul necesar să îmi continui căutările pentru un job mai bun. Şi într-o zi cu soare după ce am aplicat la mai multe joburi am primit un telefon de la Susan care munceşte pentru Help United Ltd. O firmă ce ajută angajatori şi oameni muncitori ca mine să se întâlnească pentru un mic comision. După ce m-am înregistrat cu Help United Ltd, Susan mi-a trimis detaliile pentru interviu şi după ce m-am aranjat şi m-am făcut şi mai frumos m-am urcat în autobuz spre primul interviu serios din Canada.
     Aveam foarte multe emoţii, acesta find primul interviu pentru un job în Canada. Emoţiile find alimentate şi de faptul că am fost la un workshop care a pus accentul pe dificultăţile imigranţilor la interviuri. Şi de faptul că am citit o mie de articole despre cum să te prezinţi la interviul canadian, despre cum să faci small talk să araţi angajatorului că şti engleză. Să iţi prezinţi calităţile şi să le arăţi că eşti omul potrivit pentru jobul oferit. Şi manierismele despre care credeam că trebuie să ştiu totul ca să par mai profesional şi desigur mai canadian.
     După 5 minute în interviu mi-am dat seama cât de inutile au fost emoţiile mele şi toate articolele pe care le am citit. Cei doi interviatori păreau mai speriaţi de mine decât eu de ei. Viitorul meu superviser Derek mă întrebat doar dacă sunt flexibil şi pot să muncesc şi sâmbătă dacă este nevoie. Şi după ce să chinuit 20 de minute să îmi explice despre cum o să fie jobul m-am simţit obligat să mai adaug şi eu câte ceva despre experienţa mea anterioară şi cum se potriveşte cu descrierea jobului făcută de el. Doar ca să părem amândoi mai profesionişti şi să nu las toate acele cunoştinţe acumulate la workshopuri să se risipească.
     După 30 de minute eram în autobuz, uitându-mă la oameni din jurul meu şi ascultând două doamne asiatice vorbind în limba mistică a maeştrilor kung fu din filmele pe care le urmăream când eram copil. Am realizat că eram singurul alb din autobuz şi de faptul că acest lucru nu mi se pare cu nimic diferit dacă aş fi fost într-un autobuz din România înconjurat de compatrioţii mei.
     După încă 50 de minute eram acasă pe canapea discutând cu Susan despre cât de bun am fost la interviu şi despre faptul că pe 23 octombrie, 7 dimineaţa trebuie să mă prezint la noul meu loc de muncă. Încă un email cu câteva informaţii de la Susan despre noul job şi numai am nimic de făcut decât să mă prezint pentru prima zi de muncă. Zi pe care o să o documentez în amănunt. Până atunci vă doresc un weekend minunat şi un Thanks Giving fericit.

3 comments:

Anonymous said...

micul comision pt entry level chiar poate fi si 5 k depinde de companie si agentia cu care lucreaza.

Tony said...

Stiu, Help United Ltd ma plateste cu 14 dolari pe ora desi am vazut ca un office clerk castiga in jur de 20-30 CAD pe ora. Deci daca casiga doar 6 dolari pe ora de pe urma mea daca muncesc 160 de ore pe luna se fac 960 dolari pe luna. Timp de 4 luni jumate cat o sa muncesc pentru ei .... Dar nu ma plang e un inceput promitator pentru mine o sa am in final experienta canadiana de care o sa am nevoie, bani ca sa urmez poate niste cursuri in viitor si o sa dea bine in resume.

Mowgli said...

Bafta! :)