Tuesday 27 August 2013

LINC test

     Azi dis de dimineaţă am avut programat examenul LINC. Care este un examen în patru părţi de limba engleză. După cum am mai spus şi în postările anterioare trebuia să i-au nota 7 ca să mă pot înscrie în diverse programe sau să urmez anumite cursuri la universităţile din Toronto. Examenul este găzduit de YMCA care este una din principalele organizaţi non profit ce se ocupă cu integrarea imigranţilor în Canada şi totodată ajută cetăţeni canadieni sau noi imigranţi cu găsirea unui loc de muncă.
      Examenul LINC a constant în 4 părţi, un consilier YMCA testându-mi abilităţile în a vorbi, înţelege, citi şi scrie în limba engleză. În prima parte a testului, examinatorul mi-a pus o înregistrare să ascult după care mă rugat să îi zic cu cuvintele mele ce am înţeles. Înregistrarea în sine este alcătuită din mai multe părţi care îţi sunt puse pe rând, examinatorul întrebându-te după fiecare parte ce ai înţeles. O parte durând circa 30 de secunde. După ce înregistrarea se termină se trece la examinarea abilităţi de a vorbi în limba engleză. Examinatorul întrebându-te care este părerea ta asupra subiectului din înregistrare. În cazul meu înregistrarea respectivă a fost despre calculatoare. Nu vă speriaţi nu a fost ceva tehnic, ci doar părerea total diferită a două doamne despre utilitatea calculatoarelor cât şi impactul lor asupra relaţiilor umane.
     După o scurtă conversaţie asupra subiectului deja menţionat am trecut la următoarea fază din test, cititul. Pentru această etapă examinatorul mi-a înmânat un caiet de lucru şi mă condus în altă sală unde puteam să lucrez asupra noi sarcini. Testul acesta consta în citirea unui text după care trebuia să găsesc răspunsul corect la întrebările din caiet. Întrebările fiind de tip grilă trebuia să alegi răspunsul pertinent care desigur se află undeva în textul dat de către examinator.
     După ce am terminat şi această secţiune am început ultima parte a testului şi anume scrisul. Scrisul pentru mine este o adevărată problemă, deoarece mintea îmi zburda aiurea şi de obicei nu stau să mă uit la ce scriu am întotdeauna greşeli gramaticale sau de exprimare. Dacă mai adaug şi faptul că scriu cu mâna stângă şi am un scris oribil "de doctor" veţi avea imaginea completă a temerilor mele legate de această parte a examenului. Chiar şi acum când scriu acest blog folosesc un software numit autocorect care mă anunţă de erorile pe care le fac şi pe lângă îmi pune şi diacritice.
     Secţiunea scris a acestui test a constat în scrierea unui eseu de câteva paragrafe asupra unei teme anume. Tema mi-a fost dată de către examinator. Trebuia să aleg unde mi-ar place să trăiesc într-un oraş mare unde să am totul la îndemână sau la ţară unde e pace şi linişte. Şi desigur să dezvolt asupra alegeri mele cu exemple din viaţa mea. Norocul meu e că pentru testul LINC mi să dat ca şi instrument de scris un creion şi pe lângă acesta destulă gumă ca să tot şterg toate greşelile făcute. Aşa că cunoscundumi slăbiciunea în exprimarea scrisă m-am înarmat cu răbdare şi am încercat să scriu cât mai frumos şi corect din punct de vedere gramatical. Eforturile find răsplătite după ce examinatorul mi-a acordat nota maximă pentru acest test, adică un 8 maxim la toate categoriile.
     În concluzie pe lângă faptul că sunt frumos şi modest mai sunt şi destul de deştept. Şi apropo toate comentările în legătură cu modestia deşteptăciunea şi frumuseţea mea nu vor fi luate în considerare decât dacă sunt extrem de pozitive sau hazlii. Iar dată viitoare o să vă povestesc despre o mică infracţiune efectuată fără voia mea cât şi nişte întâmplări hazlii petrecute azi.



No comments: