Wednesday 14 August 2013

Primul contract de munca a scam

     De când am venit în Canada totul a mers ca pe roţi, m-am acomodat binişor stilului de viaţă canadian. Am aplicat pentru Health insurance, am obţinut a SIN card şi a library card. Am participat la diverse activităţi şi am explorat cât de cât oraşul Toronto şi ce are de oferit. M-am lăsat de fumat şi m-am apucat în schimb de alergat. Iar relaţia mea cu Laurie şi familia ei devine din ce în ce mai bună. După cum se poate observa din următorul desen:
     În acest desen puteţi observa o reprezentare grafică a unchiului Tony (subsemnatul) a nepoatei Maya şi a mătuşi Waurie aka Laurie. Creditul pentru acest impresionantă lucrare de artă mi se acordă în totalitate. Iar desenul a fost realizat acum câteva zile când eu şi Laurie ne am distrat făcând pe babysitteri pentru nepoţi lui Laurie, Maya şi Kieran.

    Dar deşi viaţa mea în Canada îmi aduce atâtea satisfacţii pe plan profesional încă nu am nici un succes. Este greu de găsit ceva de muncă mai ales în concordanţă cu diplomele pe care le am. Tocmai de acea am urmat sfatul consilierilor mei şi am aplicat pentru diverse joburi care ar putea să mi aducă un venit mic şi o experienţă în domeniile de vânzări contabilitate şi finanţe. Aceste joburi fiind la un nivel entry şi cu mici tangenţe în domeniile prezentate mai sus. Şi deşi am 2 C.V.- uri, 2 scrisorii de intenţie pe care le tot modific ca un croitor ca să se muleze joburilor la care aplic până acuma nimeni nu mă contactat în privinţa unui loc de muncă sau măcar unui interviu preliminar.
     Situaţia sa schimbat totuşi luni când am primit un e-mail de la Spectrum ING în privinţa unui job la care am aplicat. Jobul fiind de mistery shopper postat pe www.Indeed.ca (un site cu joburi în Canada). Acest e-mail conţinea un mini interviu online pe care l-am completat bucuros mai ales că jobul era part time şi părea să plătească binişor (cel puţin salariu minim canadian care este de 10.25 CAD/pe oră). După ce am completat mini interviul spre marea mea surpriză am fost contactat imediat de către managerul HR al firmei Spectrum. Care mi-a comunicat că după căutări intense într-o bază enormă de candidaţi eu am fost selectat pentru angajare.

"Dear Stefan,

Congratulations on being selected as our new Mystery Shopper.

I hope that you will accept our offer and that the salary offer is
commensurate with your expectations.

The decision was a tough one since many qualified people were being
considered. However, your creativity and enthusiasm won out over the
others. I personally feel that the right choice was made.

What Is the Next Step?

Employment Agreement: print, fill-in, sign, scan and send it back.

My best to you in this new undertaking.

Kind Regards,
Stephen P. Stanley"

 Puteţi realiza desigur cum inima mea a săltat bucuroasă la auzul veştilor bune. În sfârşit am fost angajat. Şi deşi jobul era part time şi implică ca eu să fiu un agent secret ce infiltra magazine şi făcea rapoarte asupra angajaţilor şi prestanţelor lor era totuşi un job. Poate nu un job potrivit unui masterand în contabilitate dar totuşi reprezenta intrarea mea pe piaţa de muncă canadiană, spargerea ghetei etc.
    Din fericire pentru mine, Laurie nu era aşa de entuziasmată ca mine şi a căutat firma online. Ce a găsit a fost mai puţin entuziasmant. Firma Spectrum aparent este înregistrată prin mama Rusie iar prima sarcină pe care ţi o dau este să te duci la cea mai apropriată agenţie western union şi să trimiţi nişte bani câtorva conturi din SUA. Aparent ca să le testezi serviciile în calitatea ta de mistery shopper. Desigur că să nu te prinzi de scam ei îţi trimit un cec care evident nu este valabil şi te presează ca să trimiţi bani rapid altfel îţi vei pierde jobul. Şi presat de timp şi cu un cec fals în mână tu le trimiţi din bani tăi acele sume.
     Vă puteţi imagina ce dezamăgit am fost când am citit articolul. Primul meu loc de muncă un scam. Desigur chiar dacă Laurie nu m-ar fi atenţionat nu aş fi căzut în plasă. Nu aş fi trimis niciodată bani unor persoane doar pe baza că am o hârtie în mână. Concluzia şi în Canada trebuie să te păzeşti de caractere dubioase care de abia aşteaptă să profite de tine.

Articolul despre Spectrum IMG "mistery shopper" scam:    SCAM


  

4 comments:

Anonymous said...

Sper sa reusesti cat mai repede. Succes!!! Dana D

Tony said...

Multumesc Dana! Sper ca in curand o sa pot sa zic ca m-am angajat undeva.

Anonymous said...

"Este greu de găsit ceva de muncă mai ales în concordanţă cu diplomele pe care le am"

Nu vreau sa fiu rautacios, dar diplomele tale din Romania nu valoreaza nici hartia pe care sunt scrise... in 13 ani de Canada de diploma am fost intrebat o singura data, dar sunt in IT si poate in domeniul tau e diferit desi nu cred... sunt pe un domeniu mai ingust in IT si vorbeam acum cativa ani cu un coleg despre job-uri... ia cam 6 interviuri sa prinzi un job... si inca odata sunt pe un domeniu mai ingust unde nu sunt atatia candidati... Acum cativa ani am fost angajat la o companie si am avut ocazia sa vad procesul prin care am trecut... primisera vreo 40 de resumeuri, selectasera vreo 10 pentru interviul tehnic, au selectat 2 dupa interviul tehnic, discutie cu restul team-ului ca sa aleaga team-ul pe unul din cei doi si interviul final cu CFO (chief financial officer - echivalentul unui director economic din Romania). Ultimul interviu a fost formal si putea fi pierdut doar daca ai fi dat cu bata in balta...

mult noroc...

PS: Daca nu iese de un job incearca un co-op... un fel de program in care te invata sa-ti faci un resume si pe urma te plaseaza sa lucrezi pe gratis la o companie... la sfarsitul stagiului daca compania te-a placut iti poate oferii un job de junior... sunt multi care au facut asta...

Tony said...

Am fost la Microskills sa ma inscriu intr-un mentorship program. Din pacate inca nu pot sa ma inscriu deoarece ca sa fiu admis in program trebuie sa i-au nota 7 sau mai mare la un examen de engleza. Sunt programat pe 27 agust si sper sa reusesc. Din cate am inteles de la oamenii cu care am vorbit, engleza mea este buna asa ca sper sa ma descurc. Maine ma duc la YMCA sa vad daca pot sa mi gasesc un voluntariat. Am aplicat la cateva interships pana acum nici un reply. Dar sunt de abia venit si consider ca am facut totusi progrese, sunt sigur ca o sa vina si vremea mea.