Sunday 11 August 2013

Dupa o luna

     A trecut în sfârşit o lună de când am emigrat în Canada, o lună de când voios am pus piciorul în avion şi mi-am părăsit ţărişoara şi orăşelul pentru continentul nord american. Multe lucruri s-au întâmplat de când am aterizat în Toronto. Multe realizări, obstacole depăşite, întâmplări neprevăzute, experienţe noi, cucuie, şocuri etc.
     Pot să declar că sunt mândru de noua mea viaţă în Canada, de când am venit am făcut multe lucruri pozitive ce în România poate nu le aş fi făcut. Ca de exemplu să mă las de fumat. Şi acum am oficial o lună de când buzele mele nu au mai atins o ţigare. Deşi adevărul fiind spus încă mai tânjesc din când în când după mirosul îmbietor al fumului de ţigare. În special când papilele gustative sunt gâdilate de un coniac.
     M-am apucat şi de alergat. Eu şi cu Laurie alergăm în fiecare seară pe străzile din Toronto. Şi dacă la început îmi pierdeam suflul după 3 minute acum sunt într-o formă destul de bunicică. Nu destul de bună încât să scap de o haită de câini maidanezi mioritici puşi pe rele dar destul de bună încât să scap de asaltul veveriţelor canadiene. Singurul "pericol" major al faunei de aici deşi am văzut şi câţiva iepuraşi prin parcurile din Canada.
     Printre alte realizări mai pot să număr şi noul meu card de bibliotecă. Asta mai ales deoarece în Constanţa nu am călcat niciodată în biblioteca judeţeană iar aici lucrurile stau diferit. Am atâtea necunoscute în noua mea viaţă în Canada încât biblioteca este un instrument nepreţuit. Pe lângă faptul că le pot utiliza calculatoarele pot să împrumut şi cărţi utile ca de exemplu "QuickBooks for dummies". Cea ce am şi făcut, quickbooks fiind un software utilizat în contabilitate aici în Canada deci un program ce trebuie învăţat. Şi dummies fiind o descriere adecvată a know how-ului meu în Canada.
    Am reuşit în mare să mă adaptez societăţi canadiene, am învăţat cum să navighez în oraşul Toronto. Ştiu acum ce magazin are fructele mai ieftine, care are preturii mai bune la pâine etc. Folosesc google maps ca să mă deplasez unde trebuie şi ajung la destinaţia potrivită de fiecare dată. Deşi preţul de 3 dolari pe cursă îmi cam taie cheful de plimbări.
     Din păcate încă nu am reuşit să mi procur un loc de muncă deşi acum am 2 C.V.- uri, o scrisoare de intenţie, un profil LinkedIn şi am aplicat la numeroase joburi şi agenţi de recrutare. Dar sunt doar de o lună aici şi trebuie să am răbdare, să fiu pozitiv şi desigur persistent. Va trebui să mă duc în persoană la agenţi de recrutare canadiene să mai depun C.V. - uri, să caut joburi online, să mă închin zeilor pieţei de muncă, să pup nişte funduri canadiene etc. Am citit într-un articol că în Canada căutarea unui loc de muncă poate să fie un loc de muncă şi cred că este multă dreptate aicea singura problemă cu acest job este faptul că nu este plătit şi nici nu te poţi culca pe o ureche că rămâi şi fără bănuţi pe care îi ai.
     Dar cât timp caut un loc de muncă pot să explorez şi să mă distrez în oraşul Toronto mai ales că în această perioadă sunt destule evenimente. Tocmai ce am trecut peste "Rib Fest" şi "A Taste of Danforth" (un festival unde aparent deguşti mâncare grecească) dar mai sunt destule pe drum. Şi desigur încă nu am vizitat Niagara Falls sau să privesc oraşul Toronto de la înălţime din CN tower, să mă distrez în Canada's Wonderland sau să văd balenele ucigaşe în Marineland.
     Concluzia?! O să am destule materiale "canadiene" să vă mai plictisesc şi pe viitor cu aventurile mele din Canada!




No comments: