Thursday 25 July 2013

Queen's Quay

     Din păcate nu prea am avut mult timp la dispoziţie în ultima vreme să scriu acest articol. Multe lucruri s-au întâmplat recent, printre care şi o probă practică pentru un job, o despărţire de cineva drag un interviu interesant etc. Dar până să ajung la toate acestea trebuie să vă vorbesc despre queen's quay. În română debarcaderul reginei. O zonă superbă din Toronto situată lângă un lac. Am mers aici cu Laurie duminică pentru că trebuia să ne întâlnim cu Suzanne, Arun, Kristen şi Kath la Amsterdam Brewery ca să mâncăm şi să bem ceva.
     Cu o zi înainte când Laurie şi cu mine ne uităm pe hartă să găsim ruta cea mai rapidă către Amsterdam Brewery, am sugerat să mergem pe jos ultima parte din traseu. Deoarece şi eu şi Laurie suntem înnebuniţi după plimbării lungi şi o plimbare prin "jungla oraşului" spre debarcader părea interesantă. Zis şi făcut, după ce am ieşit din staţia de metrou ne am îndreptat cu indicaţiile printate către queen's quay. Plimbarea a fost plăcută şi foarte interesantă. Am văzut din nou magnificul CN tower de aproape, clădiri impunătoare care parcă îţi ţipă că numai eşti în România. Până şi oraşul Toronto numai este atât de uniform, străzi şi clădiri în construcţie, poduri şi tuneluri pentru pietoni, oameni alergând dintr-o parte în alta. Totul contopindu-se într-un labirint urban fermecător.
     După o plimbare uşoară de vreo 10 minute am ajuns şi la queen's quay, aici priveliştea se schimbă un pic. Pe lângă clădirile şi cartierele rezidenţiale în construcţie acum am putut observa şi lacul ul cu numeroase ambarcaţiuni plutind uşor. Restaurante vapor ancorate la chei, standuri cu mâncare şi băuturii îmbiind muşterii cu aromele delicioase. Şi desigur turişti şi locali ce s-au hotărât să profite de ziua frumoasă hotărând să plimbe pe chei sau să facă plajă, uni chiar îmbarcându-se pe feribot pentru o excursie pe lac sau pe vreuna dintre insule.
     Destinaţia noastră era un restaurant aşa că ne uitat în lung şi în lat să găsim acest local, după ce am găsit o hartă ce ne indica poziţia restaurantului Laurie şi cu mine am luat-o la mers să ne găsim destinaţia şi să ne reunim cu toată lumea. Din păcate am luat-o greşit şi ne-am rătăcit. Desigur absorbiţi de conversaţie şi de imaginea cheiului nu am observat din prima că ne-am pierdut. Doar când peisajul a început să se schimbe brusc din frumosul chei în zona industrială ne am pus semne de întrebare. Noroc că am întâlnit pe cineva destul de amabil să ne îndrume. Şi după ce respectivul domn şi a scos telefonul a căutat pe google maps poziţia restaurantului şi ne-a dat îndrumările necesare am plecat din nou voioşi la drum.
     Într-un final am ajuns şi la berăria Amsterdam unde am fost reuniţi cu toată lumea. Din fericire şi ei întârziaseră puţini aşa că nu ne-am lăsat aşteptaţi prea mult deşi ne am pierdut vreo oră în Toronto. La restaurant după ce am patiţo ultima oară cu berea am cerut sfatul băieţilor în alegerea beri. Şi am ales pentru prânz un hamburger în stil clasic Ontario. Laurie cu Suzanne au comandat fish & chips (meniu consistând într-o bucată mare de peşte cu cartofi prăjiţi, nişte varză roşie şi ceva sosuri) foarte gustos stiu deoarece am furat şi eu nişte bucăţele de peşte. Kath a comandat o salată ce părea foarte delicioasă pe când Kristen a ales o pizza iar ei bine am uitat ce a comandat Arun. Dar sunt sigur că totul a fost delicios judecând după buna dispoziţie a fiecăruia.
     Din păcate nu am putut să stăm prea mult la acest delicios prânz deoarece toată lumea avea bilete la un meci de baseball al echipei locale "Blue Jays". Aşa că ne am spus la revedere, eu şi cu Laurie plecând spre o cină cu Mati şi Sarah (prieteni de familie) iar restul găşti plecând spre meciul de baseball. Sincer undeva în adâncul sufleţelului meu aş fi vrut să merg şi eu la acest meci de baseball dar nu sa putut. Totuşi mi-am propus solemn că data viitoare să numai ratez ocazia şi să îi văd pe Toronto's Blue Jays în acţiune.
     Despre cina noastră cu Mati şi Sarah o să vă spun mai multe data viitoare unde o să vă povestesc şi cum a fost prima zi de muncă în Canada.

Galerie:













No comments: