Saturday 13 July 2013

Canada! Prima impresie!

     Evident toată lumea se aşteaptă să laud civilizaţia net superioară a canadienilor, tehnologia impresionantă (ca de exemplu un trotuar mişcător pentru cei mai leneşi dintre călătorii) Organizarea avansată în prelucrarea noilor imigranţi (unde am primit gratuit un rucsac plin cu materiale ca să mă descurc în Canada). Sau poate politeţea excesivă pentru care canadieni sunt atât de renumiţi în lume.
     Toate aceste lucruri sunt foarte adevărate dar lucru pe care eu personal îl consider cel mai surprinzător şi demn de menţionat ca şi primă impresie în Canada este că toţi angajaţi guvernului canadian trag droguri pe nas. Nu vreau să mă înţelegeţi greşit. Nu i-am văzut încă în acţiune, dar altă explicaţie logică nu există pentru felul în care se comportă aceşti oameni la muncă. Se poartă de parcă să te ajute pe tine sau să te întâmpine sau să te direcţioneze către cea mai apropriată baie este cel mai interesant lucru din ziua lor. Nici un român nu o să fie atât de fericit să te servească decât poate dacă a tras pe nas ceva. De la un "security guard" care mi-a cântat "Wellcome to Canada!!!" la o domnişoară mulatră care nu se oprea din zâmbit. Toţi oameni întâlniţi erau atât de fericiţi că îmi pot fi de folos. Deşi iniţial l-am suspectat pe "security guard" că a tras o ţuică la măsea. Şi pe dra zâmbitoare că a căzut pradă farmecelor mele de european fermecător. Spre marea mea surpriză tipul nu mirosea a vreo băutură spirtoasă şi dra mulatră zâmbea cu aceeaşi pasiune şi unui moş de etnie arabă ce trăgea după el vreo 5 plozi.
     Intrigat peste măsură de aceste evenimente bizare mi am continuat recunoaşterea. Toată lumea era dornică să îmi umple capul cu informaţii utile. Contacte necesare, pliante, ziare, toate erau adăugate la rucsacul meu de către diverse feţe zâmbitoare cu vocii cântătoare toate sfârşind prin a mi ura un foarte cântat "Wellcome to Canada". Desigur se prea putea ca eu să fi fost transportat în vreo altă dimensiune ca într-un episod din zona crepusculară. Altă explicaţie nu există. Eu sunt obişnuit cu acei funcţionari ce ţi i-au şi nu dau mai nimic înapoi. Ce ţi vorbesc pe un ton plictisit, deranjaţi că existenţa ta le întrerupe siesta. Sunt obişnuit cu acei funcţionari ce te trimit la alţi funcţionari ce te trimit la primi funcţionari care te trimit dupăia la alţi funcţionarii şi aşa mai departe. La acei funcţionari ce ţi vorbesc pe un ton superior şi care se simt atât de deranjaţi atunci când tu contribuabilul îţi ceri drepturile şi îi pui la muncă.
     Imaginativă stresul pe care îl simţeam când toţi aceşti funcţionari canadieni îmi zâmbeau şi aveau atâta energie. Mai ales când singuri funcţionarii de la noi care îţi zâmbesc sunt aceia care ştiu că vor primi şpagă. Ei bine ştiu dragi concetăţeni că nu o să mă credeţi dar nu a trebuit să dau nici măcar 0.000001 RON sau dolari pentru toate actele care le am luat şi care îmi vor fi de folos în viitor. Concluzia? Angajaţi guvernului canadian trag pe nas!!! O fi vreo conspiraţie guvernamentală în care guvernul să şi drogheze proprii săi angajaţi ca să reducă birocraţia şi costurile guvernamentale cu procesarea datelor şi a noilor imigranţi. Ori tocmai ce v am relatat un episod din zona crepusculară.

3 comments:

Dave Ross said...

LOL .. you've discovered the secret of our happy bureaucracy!

Not to worry .. there are plenty of cranky public workers in Canada. They are just saved for when you have already arrived. :D

Unknown said...

Tony, sincer sa fiu, nu stiu daca sunt canadienii cei mai primitori oameni din lume sau cei mai amabili si saritori, dar....welcome to e normal country! NU am umblat prin multe tari la viata mea, dar: Suedia, italia, Bulgaria si Ungaria mi-au oferit experiente suficiente cat sa-mi dau seama cat de normal sau firesc este sa fii un bun cetatean: amabil, saritor, zambitor, etc. Nu stiu daca sunt canadienii deosebit sau peste medie de amabili, dar mai degraba dred ca noi, romanii, suntem deosebit de basinosi! :)

Unknown said...

Tony, sincer sa fiu, nu stiu daca sunt canadienii cei mai primitori oameni din lume sau cei mai amabili si saritori, dar....welcome to e normal country! NU am umblat prin multe tari la viata mea, dar: Suedia, italia, Bulgaria si Ungaria mi-au oferit experiente suficiente cat sa-mi dau seama cat de normal sau firesc este sa fii un bun cetatean: amabil, saritor, zambitor, etc. Nu stiu daca sunt canadienii deosebit sau peste medie de amabili, dar mai degraba dred ca noi, romanii, suntem deosebit de basinosi! :)