Saturday 20 July 2013

Fun Friday part 1

     Ieri într-o frumoasă zi de vineri, Laurie şi cu mine am plecat împreună cu sora lui Laurie, Suzanne, cu fratele ei Kristen şi cumnatul Arun la o plimbare prin oraş. Destinaţia fiind una centrală am avut foarte mult de mers, întâi cu maşina şi după cu metroul.
     Străzile din Toronto sunt largi cu multe benzi şi mereu în linie dreaptă. Deosebirea dintre străzile româneşti fiind foarte evidentă, noi doar gropile le avem mai largi. Dar acesta este un lucru bine ştiut şi uşor de ghicit. Cea ce mă impresionat cu adevărat a fost, după relatările lui Suzanne, a doua autostradă din America de Nord ca şi mărime (după cea din Los Angeles) care avea numai puţin de 8 benzi pentru un singur sens. Patru benzi pentru mare viteză şi patru benzi colectoare. Adică toată autostrada soarelui intră doar pe un singur sens aici şi ar mai rămâne şi spaţiu.
     După o plimbare scurtă cu maşina ne am continuat drumul cu metroul lăsând maşină într-o parcare din staţia de la metrou. Despre metroul din Toronto nu prea am ce să zic decât poate că este incredibil de curat. Lucru care lăsa de dorit atât în Bucureşti cât şi în alte oraşe ale bătrânei Europei că de exemplu Roma unde toate tunelurile şi vagoanele metroului sunt pictate în fel şi chip de artişti urbani (grafiti).
     După ce am coborât la staţia St Andrew (Sfântu Andrei) unde am rămas impresionat de o mică biserică cochetă (biserica fiind cea ce dă numele staţiei) înconjurată de nişte clădiri impresionante, numai oţel şi geam.
     Şi desigur am ramas impresionat şi de un alt monument din zonă, faimosul CN Tower.
Considerat triumful arhitecturii canadiene şi desigur unul dintre cele mai impresionante obiective turistice din Toronto, CN tower este într-adevăr un monument al geniului uman care îţi va lua răsuflarea.

     După ce am coborât la St Andrews am mers cu toţi la un Irish pub să ne relaxăm, din păcate tocmai ce începuse să plouă aşa că nu am văzut numele localului ca să vil pot recomanda. Toţi am comandat câte o bere şi ceva de mâncat. Eu şi cu Laurie am optat pentru un platou de nachos. Şi deşi sunt un mare amator de chipsuri şi în special de chestii sărate şi crocante acest platou de nachos sa dovedit a fi cel mai gustos. Mai ales că ţi şi provoacă o sete incredibilă. Dar nu mă credeţi pe cuvânt uitaţi-vă la poză.

     

No comments: