Saturday 27 July 2013

Microskills

    După cum vă spuneam ultima oară, miercuri dis de dimineaţă după o cafeluţă bună mi-am pregătit diplomele şi am purces spre sediul Microskills din consummer road. Şi cu mândrie adaug o notă, m-am familiarizat deja cu transportul în comun de aicea încât să mă aventurez singurel dintr-o parte în alta a oraşului. Odată ajuns la sediul Microskills am luat un loc în aşteptarea orei 10 când întâlnirea mea cu Dl Qahar trebuia să aibă loc. În cele 20 de minute de aşteptare (îmi place să plec mai devreme de acasă în caz că intervine ceva să am timp totuşi să ajung la destinaţie) am cunoscut o dnă asiatică venită acolo pentru cursuri de limba engleză. După ce am schimbat câteva impresii şi i-am instalat un compas pe telefon (o aplicaţie foarte utilă în Canada ce ţi zice în ce direcţie mergi N S W E, aplicaţie pe care mi am instalat-o după ce m-am pierdut o oră în Queen's Quay) am simţit că mi-am făcut o amică.
     În sfârşit ceasul bate ora 10 şi mă duc la secretară să mă ghideze către Dl Qahar. Problema e că dânsul nu e aici şi dna secretară mă întreabă dacă nu doresc să particip la secţiunea informativă cât aştept. Fiind de fapt mai mult o declaraţie decât o rugăminte m-am trezit că urmăresc o altă doamnă într-o sală de conferinţe unde ni sa făcut introducerea către Microskills. Dna a fost atât de convingătoare în ne-a atrage la sesiunea de informaţi încât noua mea amică de origine asiatică nici nu avea ce căuta acolo. Ea dorind să ajungă de fapt la cursurile de limba engleză.
     M-am simţit foarte mândru de mine în aceasta sesiune informativă, după ce tanti ne-a spus că ea de obicei nu prezintă această informare ci o colegă bolnavă. A început să ne explice la ce ne ajută Microskills, despre diversele programe în care ne putem înscrie şi cerinţele necesare, iar eu am ajutat-o să explice celorlalţi imigranţi ce şi cum vorbind cu ei mai pe "imigranteste". Şi desigur pus în evidenţă fiind cel mai proaspăt imigrant şi singurul cu o diplomă de master, încât după sesiunea de informare o tanti (tot asiatică) mi-a zis "Oh! You do good! Make tons of dolla cuz you good english!". Şi deşi poate mesajul a fost deformat un pic de mine pentru efectul pan-dramatic sensul l-am păstrat.
     Dacă credeţi că acum o să mă întâlnesc cu Dl Qahar pentru că sesiunea informativă sa terminat vă înşelaţi amarnic. Am fost dus la o sală plină de calculatoare unde am fost aşezaţi frumuşel să ne facem card Microskills. Şi după ce am completat un formular am primit toţi câte un card Microskills cu numele nostru scris grosolan cu markerul. După aceea împotriva protestelor mele am fost pus să aştept până un consilier o să fie disponibil. Aparent nimeni nu a înţeles că trebuia să mă întâlnesc cu Dl Qahar la 10. Ceasul fiind deja 11. Într-un final sunt condus la un domn de origine africană.pe numele Aubrey Carrega. Care după cum probabil v-aţi dat seama nu este Dl Qahar Andisha lucru ce mi-a adus exasperarea la cote înalte. Din fericire pentru mine Dl Aubrey Carrega se ocupa exact cu ce se ocupă şi dl Qahar. Adică face pe ghidul pentru noi imigranţi ca şi mine care au o diplomă superioară în economie.
     Acest domn s-a dovedit şi un caracter foarte interesant. Emigrând prin 87 în Canada dintr-o ţară africană, cu o soţie doi feciori şi doar 12 dolarii în buzunar şi acum călăuzind noi imigranţi către noua lor viaţă. Dl Aubrey nu să dovedit doar un om interesant ci şi folositor, după ce mi-a explicat o grămadă de lucruri importante şi s-a oferit să mă ajute cu C.V.- ul şi scrisoarea de intenţie. Dânsul mi-a făcut şi o fişă cu o recomandare pentru un program de mentoring. Unde această agenţie te bagă să munceşti cu un canadian într-un anumit domeniu ca să înveţi şi ţi mai dă şi o foaie la mână după ce le termini programul ca să ateşti că ai experienţă canadiană. Şi împreună am explorat domeniile unde aş putea să mă angajez. El fiind şi primul consilier de până acuma care în loc să mă "proceseze" m-a întrebat ce aş vrea să fac şi mă tratat ca pe un om inteligent şi nu ca pe un imigrant venit cu pluta. Tot el mi-a făcut şi o recomandare acea de a nu mă lăsa prins de o slujbă în care doar să supravieţuiesc explicându-mi cum a văzut destui oameni ce s-au aruncat pe prima slujbă şi după aia nu au mai încercat să găsească altă mai bună.
     Această întâlnire mi-a ridicat foarte mult moralul este important să şti că există un om cu experienţă care te va călăuzi prin cea ce pare a fi un labirint întortocheat. Sper că după "job workshop"- ul de luni să am suficiente informaţii despre cum să atac eficient piaţa munci din Canada şi să vă zic cu mândrie că m-am angajat.

No comments: